FM5300 to zaawansowany terminal z pozycjonowaniem GLONASS / GPS i łącznością GSM, który jest w stanie uzyskać współrzędne urządzenia i inne dane oraz przesyłać je przez sieć GSM. To urządzenie doskonale nadaje się do zastosowań, w których potrzebne jest ustalenie lokalizacji odległych obiektów. Dzięki temu możesz szybko i łatwo śledzić odległe obiekty (ciężarówki, samochody itp.). W przypadku utraty połączenia FM5300 może przechowywać ponad 47000 rekordów, a po nawiązaniu połączenia urządzenie będzie wysyłać zapisane dane przez GPRS. Dzięki temu nie stracisz swoich danych (współrzędnych, danych z czujników i itp.).

Features:

  • GPS/GLONASS coordinates and I/O data acquisition
  • Real Time tracking
  • Smart algorithm of data acquisition (time, distance, angle, ignition and event based)
  • Sending acquired data via GPRS (TCP/IP and UDP/IP protocols)
  • 47000 records saving into flash memory
  • Two RJ45 (RS232) ports
  • RJ45 ports can be used to connect two LLS digital fuel sensor without a concentrator
  • RFID reader can be connected to use it for authentification purposes
  • Garmin navigation can be connected to send direct messages and new destinations to driver
  • Smart algorithm of GPRS connections (GPRS traffic saving)
  • Operating in roaming networks (preferred GSM providers list)
  • Events on I/O detection and sending via GPRS or SMS.
  • Scheduled 24 coordinates SMS sending
  • One configuration file enables convenient configuration
  • Data reading from CAN Bus (FMS standard)
  • CAN Bus Autoscan funcionality which enables to automatically configure CAN bus data reading and therefore simplifies configuration process
  • Multi geofence zones (rectangular or circle)
  • Autogeofencing funcionality which automatically draws geozones of certain radius, decreasing risk of car theft
  • Deep Sleep mode (saving vehicle‘s accumulator)
  • Firmware update and configuration using USB interface
  • OTA (firmware updating via GPRS)
  • Built-in 550 mA battery
  • Accelerometer
  • Small and easy to mount case
  • Roaming dependant operation (GPRS traffic saving in roaming zones)
  • Acceleration detection (harsh breaking and accelerate measuring)
  • Operation mode presets
  • Advanced overspeeding detection
  • Driver behavior monitoring (acceleration/breaking/cornering notification to
  • minimize the vehicle exploitation costs)
  • Driver identification (1-Wire® iButton ID key)
  • Immobilizer scenario which enables to start engine only after reading the 1-Wire® iButton ID
  • Authorized driving which enables to start engine only after reading the 1-Wire® iButton ID from authorized ID list. List can contain 50 different ID’s